Dor de Bulgaria, dor de duca in Romania

Imi amintesc zilele cand am fost la Balcik, cand inhalam briza si vroiam sa iau o parte cu mine acasa din peisaj. Cand auzeam de respectul bulgarilor fata de turisti nu imi venea sa cred neintalnind asa ceva, aici la noi. Si intr-adevar ce primitori si cu cata caldura iti pot vorbi. Dimineata luam cafeaua la terasa hotelului amplasat pe faleza iar personalul salutand amabil simtind ca ai cu cine sa comunici chiar de era o engleza de lemn combinata cu gestica.
Parca mintea mea de acum dupa aceste intamplari cu oameni straini ca natie, ma impiedica sa ma mai duc pana la marketul din colt macar sa imi iau o paine stiind cu cata gretosenie te intampina casierele si cat trebuie sa fii de atent cum iti tii portofelul, cu ce vecin sonat te mai intalnesti de se uita la tine lung sa te analizeze cu ce esti imbracat, sa traga un ochi piezis spre sacosa sa vada ce ai luat.
Aici la noi e multa nesimtire de-a dreptul si pe fata. E si multa rautate, nu degeaba sunt zicalele: “Sa moara capra vecinului”; “Nu esti prost destul pana nu esti si fudul”; “Te bagi in troaca te mananca porcii” la ultimul avand senzatia ca Romania e o mare troaca de unde se imbuiba toti porcii.

Niciun comentariu:

Top 25

Top25.ro

Directorul meu info