Un strop de cultura muzicala clasica

     Am avut ocazia cu ceva vreme in urma sa particip la niste auditii de muzica clasica dupa care au avut loc niste discutii pe aceasta tema. Cred ca si voua vi se intampla sa auziti opere clasice si sa va fie cunoscute dar habar n-ai de cine sunt compuse. Asa mi s-a intamplat si mie. Pentru ca tot am avut aceasta ocazie si m-am simtit umilita de cultura generala a unor prieteni m-am gandit sa fac si niste postari pe teme muzicala, de muzica clasica. As incepe exact cu experienta de care am avut parte la acea invitatie a prietenilor mei. Ceea ce incerc sa fac acum sunt si din surse luate de pe net.
   Clasicismul
       Notiunea de clasic si clacisim are mai multe intelesuri. Clasic - epitet pentru un autor, un gen o creatie sau interpretare.
Liszt este un exemplu clasic al genului de poem simfonic, dupa cum Wagner este un exemplu clasic al genului de drama muzicala. Chopin este un clasic al nocturnului. Strauss este un clasic al valsului desi toti acestia nu apartin epocii clasice.
     Muzica clasica este bazata pe matematica. Un exemplu, cu care astazi as incepe este Wolfang Amadeus Mozart.
     Cateva cuvinte din biografia sa, si nu o sa va plictisesc pentru ca o sa trecem rapid si la o auditie.
     S-a nascut pe 27 ianuarie 1756 la Salzburg, pe atunci capitala unui principat arhiepiscopat.
     Tatal pe nume Leopold Mozart era un talentat violonist in orchestra de la curtea printului arhiepiscop si era foarte apreciat.
In Italia Wolfang Amadeus Mozart si-a luat numele de Amadeus, in latina Theophilus. Iubitorul lui Dumnezeu.
     In contemporaneitate in anul 2006 s-au comemorat 200 de ani de la moartea lui Mozart, fiind considerat anul lui Mozart.
   Sa trecem la o auditie, pe care sigur o cunoasteti, dar sa tineti minte, cum eu nu am tinut minte ca este Mozart. Este vorba de Simfonia 40


Niciun comentariu:

Top 25

Top25.ro

Directorul meu info