Pentru unii a ajuta de mai multe ori inseamna ca iti revine o responsabilitate permanenta

Am patit zilele trecute ceva foarte straniu cu privire la un principiu, ce se refera la ajutorul acordat cuiva aflat in impas, in necaz si asa mai departe. S-a desprins de aici un rezultat remarcabil pentru mine ca o lectie dura oferita de la viata. Stand de vorba la cafele si cu valatuci de fum si fumuri, veni vorba de un caz concret, pe care nu am sa il expun aici in detaliu, dar, in mare parte era vorba de actiunea de a ajuta, de a sari in ajutorul cuiva in impas cu un sfat, cu un telefon dat la nevoie sau ma rog, sub alte forme.

Si, de aici toata tarasenia, cum ca, o data sau de doua ori ce faci lucrul acesta, de a ajuta, este de la sine sa il repeti si chiar devine o responsabilitate. Esti responsabil, si de acum incolo.

Da, e bine cand te ajuta cineva si daca o mai face altadata cu atat mai bine, ba chiar, de ce sa nu profitam si de bunulsimt a celui care ajuta si sa profitam la maxim. Il vedem, mai saritor, mai cu idei… « Lasa, ca e bine asa » se gandeste in sinea sa. Daca face fraiera aia in locul meu ? De ce m-as mai sinchisi eu?

In toata povestea asta, nu ar fi, numai atat, daca incepi sa spui gata, stop, ajunge, am si eu problemele mele, sau am si eu nevoie la randu-mi de ajutor, se ajunge chiar la un fel de santaj din partea acestor persoane, ceva de genul, dar bine, noi eram prieteni si am vazut ca te simti bine cand ajuti si m-ai ajutat de fiecare data si, in fond, de ce ti-as fi recunoscator ? Deoarece, tu ai facut asta ca ai vrut, nu ti-am cerut nimeni si chiar n-ai avut ce face  : )

Ca asa fac unii oameni, si mai ales, prietenii care creeaza cereri subliminale de ajutor, astfel incat, sa nu ramana cumva datori, chiar si cu un sms de 0,50 de centi de sarbatori :) Tare, nu ?

Din pacate sunt foarte multi, care procedeaza in felul asta.

« Lasa ca ti-o coc eu, chiar daca, m-ai ajutat de atatea ori » se gandeste acest tip de om. « Ca sa stii, ca e responsabilitatea ta in a ma ajuta » gandeste el, malefic. « Ca sa te inveti minte ca esti responsabil sa ma ajuti si in asta consta prietenia noastra»



2 comentarii:

Denisa spunea...

Aici intră în discuţie motivaţia care te determină să oferi ajutor. Dacă e pe bază de contabilizare, cred că aceea nu e prietenie. E ca şi când, într-o relaţie sau căsătorie, cei 2 îşi numără săruturile sau "te iubesc-urile" :)

Anca spunea...

Motivatia e sa ajuti dar sa nu devina o obligatie permanenta, aici e aici, si mai ales atunci cand nu mai poti sa oferi... la un moment dat, si pe deasupra mai apar si suparari.
sa iti dai seama ca asta e motivul pentru care mai esti pe langa ei :D

Top 25

Top25.ro

Directorul meu info