O vizita inopinata la Muzeul de Istorie Naturala Grigore Antipa


Azi am vizitat Muzeul de Istorie Naturala Grigore Antipa in noua sa formula de prezentare, mult mai adecvata timpurilor actuale, modernizat si mult mai accesibil generatiilor tinere.
O racoare placuta ne-a intampinat, odata intrati pe poarta principala, unde dintr-un aparat ingenios ni s-au emis bilete de intrare. Actualmente, fata de anii precedenti si vremurile trecute, stim noi care, am fost primiti cu zambete mai mult sau mai putin de complezenta dar, care fac o primire mult mai demna, decat cu acele fete acre ale unor angajate din trecut, care nici ele nu stiau de ce sunt angajate acolo. Probabil, gandeau ele in sinea lor sau chiar intr-un mod exprimat, ca asa trebuie, sa aibe serviciu si ca vin la munca, ca toata lumea, si ca e musai sa ai serviciu, chiar de te pricepi sau nu.
Uite, ca se poate si altfel, ca o masina poate sa iti scoata un bilet stantat cu toate datele si costurile, in cateva clipite, fara sa mai caraie si maraie, ca nu merge pixul si indigoul, ca ai venit prea devreme sau prea tarziu, sau ca te-ai gasit si tu, taman acum, cand e ora de masa sau cand are o discutie mult prea interesanta cu vreo colega despre ceva barfe de comitet. Ca, acum,  noii angajati care isi asuma responsabilitatea sarcinilor de serviciu pot sa iti dea si referinte in plus, despre ce poti vizita si serviciile si pachetele promotionale in curs.
Asa am aflat, azi, ca elevii care sunt in vacanta beneficiaza de intrare gratuita. O promotie inedita, plauzibila si cinstita pentru dreptul tuturor copiilor de toate conditiile sa beneficieze de drepturi cu sanse egale la cultura si cunoastere.
    Vizitarea iti ia ceva timp, chiar de cunosti exponatele sau iti aduci aminte ca le-ai vazut in albume sau in emisiunile de pe National Geographic sau de pe Animal Planet, in minte mi s-a facut un blank.
   Mai amuzant a fost, si imi asum ignoranta, ca unele exemplare deja  pe cale de disparitie sau disparute le-am asociat imediat cu cele din desene animate.
     Ar fi fost interesant, si as fi stat o zi intreaga, sa notez si sa imi fac schite despre zone geografice, ere istorice si multe altele. Cu timpul si viata asta antrenanta uiti, uiti si cum se pronunta cuvinte din cultura generala de baza, chiar daca ceva vag ti se perinda prin minte.
   Mi-am propus ca odata ce ajung  acasa dau google search si imi schitez in memoria-mi scurta, ceva cunostinte de geografie, istorie, geologie, ecosisteme et caetera :D
  Merita vazut, merita sa va duceti copiii si nepotii, sa aveti contact pentru cateva momente cu istoria  si natura, si sa mergem mai departe cu gandul si sa analizam ca nu suntem singuri pe pamantul asta si atotputernici, ca pestele mic inghite pe cel mare, ca e un ciclu al naturii bine organizat, si chiar daca mintea bolnava a oamenilor a reusit  pentru moment sa invadeze natura facandu-se atotstapan, realizam ca natura se razbuna pe noi toti la randu-i inzecit.
Reamenajarea muzeului este moderna, bine organizata, o atmosfera placuta si o oaza de relaxare in timp si spatiu, cu ecrane touch screen, holograme si programe audio.
Pret intrare:
Bilet intreg adult - 20 ron
Pensionari - 10 ron
Elevi - gratuit pe timpul vacantei de vara

Niciun comentariu:

Top 25

Top25.ro

Directorul meu info