Prietenie un sens perimat cu prieteni ratati


Cuvantul prieten, prietenie, e un substantiv perimat, cred ca este un arhaism. Si-a pierdut de mult din sens,esenta si din conotatie. Ceea ce se intampla la un nivel inalt, se intampla si la o scara cu mult mai mica printre noi, astia micii, poporul "80%" sarac. De fapt, sarac mai mult in fapte, in sentimente de bunacredinta si de omenie. Eu, defel, stiu ca am fost o fire sociabila si angrenata cat s-a putut social. Vremurile si varsta mai schimba din opinii, pareri si actiuni. Dar, totusi, prietenia a ajuns un schimb, troc, de bunuri materiale, o smecherie de a profita de slabiciunea partenerului numit prieten.
Da, prietenia era, in privinta mea, si este un schimb reciproc de sentimente de apreciere, de ajutor reciproc cu mici, mari diferente. Deci nu aveam pretentii prea mari de la o prietenie. Dar, s-a ajuns la stadiul in care o  "prietenie" se rupe brusc, pentru ca tu care mi-ai fost candva si coleg, prieten si vecin si mai multe la un loc, chiar si "coleg de suferinta", ai vrut cu tot dinadinsul sa zbori brusc pe o alta treapta a societatii prin alti amici mai potenti financiari. Nu e nimic rau, traim vremuri grele si fiecare se descurca cum poate. Dar, macar sa existe bunulsimt in care sa justifici plecarea din relatie, si sa ai macar smecheria cu care te lauzi, sa taci din gura. Sa o lasi moale.
 Nu ajunge ca tradezi, mai trebuie sa arunci si vorbe jignitoare si dispretuitoare pe un ton care sa iti arate superioritatea. Atunci, debusolata si naiva, plangeam si nu stiam ce mi se intampla. Dar vezi tu, drag prieten ca si acei oameni care iti ofera niste oportunitati, trebuie sa le intorci si tu la randu-ti.
 Ideea e, ca tu vrei sa profiti fara a da nimic in schimb, numai tu si numai tie sa iti mearga bine. Pentru ca asa s-a intamplat si intre noi. Un om te ajuta dezinteresat o data, de doua ori, hai si a treia oara, dar prea ai pretentii sa te tina lumea pe high-life.
Nu am asteptat sa se intample lucruri minunate, dar viata m-a ajutat sa va revad pe multi dupa ceva vreme, si am constatat ca nu ti-ai  realizat principiile cu care mare talent mi le-ai aruncat in fata. Aaa ca mai ai si tupeu sa o intorci ca la Intorsatura Buzaului, si sa imi insiri verzi si uscate ce faci, lasa-ma sa cred ca ai ceea ce meriti, niste minciuni si o viata in care te-ai incalcit in tradari si aspiratii aberante.

6 comentarii:

Anna spunea...

Foarte bine spus! În zilele noastre prietenia nu mai există, mereu intervine ce mai important între doi oameni.. banii, statutul social, orgoliul și multe altele.
Prietenii sunt cu adevărat greu de găsit!

FromMegwithLove spunea...

Buna,
ti-am descoperit blogul intamplator, pentru ca era refferal traffic si eram curioasa unde si cum m-ai pomenit.. insa nu am gasit.
Ideea e ca imi place ce am gasit aici.. te felicit pentru munca ta!
Nu pot decat sa te aprob la aceasta postare.. desi cred ca e un fel de descarcare a ta..
Sa stii ca prieteni adevarati chiar exista. Nu-i mai pune la suflet pe cei care nu merita!
Toate cele bune!

Anca spunea...

Da, Ana cum am scris si in postare. Poate sunt un pic mai vehementa acida, dar sunt si momente din acestea in viata

Anca spunea...

Multumesc Meg, bine ai venit in spatiul meu virtual. Iti multumesc pentru aprecieri.
Recunosc ca mai am prieteni putini, dar buni :)

elly weiss spunea...

Se intampla si asa in viata, din pacate. Sunt oameni si oameni. Am auzit despre asemenea intamplari, nu le-am trait insa. Oamenii care imi sunt prieteni nu ar face asta niciodata. Am foarte putini prieteni, dar buni. Uneori mi se pare ca eu nu sunt suficient de buna pentru cate unul dintre ei, mai ales in momentele grele cand se poate intampla sa nu pot ajuta cu altceva decat cu vorbe bune...si desi nu altceva se asteapta de la mine...simt ca as vrea sa pot face mai mult.
Numai bine!

Anca spunea...

Elly, din fericire am si eu cativa prieteni care tin ca la ochii din cap de mi-e si teama sa ii expun in mod public, si din nefericire viata, soarta sau vremurile mi-au scos in cale niste oameni oportunisti, cu mari pretentii, exact cum am descris acest tablou, al cunostintelor care vor sa iti fie prieten sau cunostinta doar din dorinta de a avea beneficii, cand nu le mai sunt de folos si vor mai mult te parasesc pentru oferte mai generoase.

Top 25

Top25.ro

Directorul meu info