Recenzie - Jenny de Erskine Caldwell

Jenny de Erskine Caldwell
Editie carte de buzunar


Cartea este foarte interesanta si palpitanta. Actiunea se petrece in statul Georgia sudista, unde inca prejudecatiile rasiale si de etica se manifestau in randul cetatenilor.
Jenny o fosta profesoara, de un mare curaj si fara prejudecati, primea in casa chiriasi mai defavorizati de soarta. Actiunea se complica atunci cand o chiriasa se incurca cu un reverend intr-un motel de la marginea orasului. De aici intriga mare, iar comunitatea religioasa incearca sa ii cumpere casa sau sa o determine sa se mute. Jenny, in incapatanarea ei de femeie libertina si cu suflet mare primeste in gazda si o fata de culoare pe nume Lawana, care nu este primita deloc de comunitatea din Sallisaw drept o persoana cu aceleasi drepturi. In special, este pronuntata ideea ca femeile singure si mai ales de culoare nu au o reputatie foarte buna si nu isi pot gasi un loc de munca pe masura.
Jenny intra in conflict cu un avocat de rang "inalt", care dorea sa isi extinda afacerile si sa o determine sa vanda, astfel incat sa isi mareasca veniturile in afaceri.
Jenny nu se lasa, este un suflet mare, desi constransa de comunitate sa isi alunge chiriasele una de culoare si una de moravuri usoare,  nu se lasa induplecata. Isi angajeaza la randu-i un avocat, care doreste sa o ajute, dar are o anumita lasitate vis-à-vis de concurentul lui. Trebuia sa se supuna unor rigori de ordin social si de amenintari care tin de afaceri.
Avocatul rival Dade reuseste sa puna niste oameni sa ii dea foc casei lui Jenny, lasand-o pe drumuri, si cu sentimentul ca a lasat-o in casa pe Lawana in timp ce ardea casa, cu ideea ca e responsabila de moartea ei.
Daca va pica romanul in mana va las pe voi sa il parcurgeti pentru final. Astept si parerile celor care l-au citit.

3 comentarii:

elly weiss spunea...

Actiunea cred ca se petrece in perioada cand inca nu aveau drepturi negrii, nu?
Am citit si eu ceva de Caldwell. O carte scrisa in 932, se numeste "Drumul tutunului". O am in biblioteca personala. Mi-a placut cum e scrisa, are un umor fin. Si e foarte realista. Sper ca si Jenny e cam in acelasi stil scrisa. Multumesc! Uitasem de acest autor. Il pretuiesc. Uneori e suficient sa citesti o carte a cuiva ca sa-ti dai seama ce e cu autorul respectiv :)
O seara frumoasa!

Anca spunea...

Multumesc mult Elly pentru comentariu si ca stii despre ceea ce am citit eu si iti dai seama ce am citit.
Am zis sa nu fac o descriere in amanunt ca sa nu plictisesc.
Cand iti spune cineva ca a citit si stie ce trairi poti sa ai cu o anumita carte parca simti ca sunt si altii pe aceeasi lungime de unda cu tine.
O seara frumoasa! Ne vedem la Happy Weekend!

elly weiss spunea...

Cu placere, Anca!
"Drumul tutunului" chiar e o carte foarte buna. Daca dai de ea...merita citita. E un roman de dimensiuni mici, deci usor de citit din mai multe puncte de vedere :)
O sambata frumoasa!

Top 25

Top25.ro

Directorul meu info