In pasi de dans



Cand mergeam in clubul Salsa de pe Calea Victoriei vedeam fete, care dansau superb pe muzica latino. Erau vremurile anilor ’90 cand revenise in voga muzica latino, care era un adevarat dans al elegantei si curtoaziei. Dansul ce te face sa zbori si sa te dezvolti armonios, ce te face sociabil, un admirator si admirat al dansului pe scena sau ring. 
De aceea, am fost foarte bucuroasa cand nepoata mea a fost inscrisa la Cursurile de dansuri latino pentru copii. Dupa mai multe ore de dans peste orele de gradinita si, mai apoi dupa orele scolare am vazut ca a deprins niste pasi foarte frumosi de dans chiar facand parte din joaca noastra, dorind cu ardoare sa ma invete pasii de cha-cha-cha, merengue, salsa si paso-doble.

Eu radeam dar nu era rasul meu, si aveam nostalgii, caci pe vremea mea nu erau scoli de dans cu atatea oportunitati si alegeri, in afara dansurilor contemporane si a dansurilor populare. Chiar si pentru initiere nu stii cand iti va fi necesar, chiar daca nu ai face o cariera din aceasta. Dar, imi aduc aminte ce cazna pe mine si prietenele mele sa invatam in colturile umbroase ale discotecii pasii de dansi, sa fim si noi in ton cu celelalte fete, care invarteau ringul de dans.

Am fost tare mandra cand nepoata cu colegele ei au participat de Ziua Copilului de 1 Iunie, traversand bulevardul central in pasi de dans spre salutul si ovatiile trecatorilor si a sarbatoarei de atunci. Rochitele din tul si de o culoare albastrui-vie, au facut deliciul sarbatorii fiind in linia intai. Si acum poza troneaza in biblioteca, printre alte spectacole oferite cu ocazia altor sarbatori.

Si baietii pot fi inscrisi la astfel de dansuri, avand oportunitatea sa fie cat mai aproape de nobletea dansului, armoniei si comportamentul unei perechi de sex feminin. Se va putea dezvolta bine, fizic cat si emotional. Dansul binedispune, te descarca de energie, mai ales de cea negativa. Te va face mai mladios si mai intelegator. Va fi un elegant, un curtenitor asa cum si-ar dori fiecare fata sa aiba un asemenea prieten. Cred ca nici unei fete nu i-ar placea sa primeasca un branci sau o minge in cap, ci va fi foarte incantata sa aiba un partener de dans, sa o faca sa fie in centrul atentiei asa cum isi doreste orice fata.

Noi, toate prietenele radeam, cand ne calcau baietii pe picioare la vreun dans, sau cand dansau caraghios, pentru ca nu stiau nici o miscare sau se miscau asa cum le venea la indemana, spre scancelile noastre de ras,ei picand chiar in penibil. Pe de alta parte ceilalti nu vor sa danseze deloc refuland in jocuri periculoase si de o duritate extrema.

Oricine, isi doreste sa danseze, macar o data in viata, un tango pe o terasa la malul marii sau, de ce nu in vreo croaziera, sau o salsa la vreun party ori in vreo tabara, cu excelenta sau de distractie. Dansul a fost intotdeauna antrenul petrecerilor. Nimeni nu isi doreste o persoana morocanoasa, inhibata sau retrasa.

In pasi de doble vom strabate viata, in tango ne vom insoti consoarta, in pasi de cha-cha-cah ne vom distra cand greutatile ne vor dobori.

4 comentarii:

javra spunea...

Felicitări pentru articol, Anca!

Anca spunea...

Multumesc :)

elly weiss spunea...

Frumos, Anca! M-ai purtat cateva minute intr-o lume fascinanta. Imi aduc aminte niste ani in care aveam un coleg de facultate care facuse cursuri de dans si se misca grozav. Mergeam in cluburi cu el numai pentru asta, pentru ca dansa bine. :)
Imi place foarte mult sa dansez. Sustin astfel de scoli de dans.
Stii ce mi-am mai amintit? De Patrick Swayze si de Dirty Dancing...un film superb.
O seara minunata! Te pup.

Ralu spunea...

Interesant articol!

Top 25

Top25.ro

Directorul meu info