Obiective turistice de vazut in Romania

In Romania sunt multe Obiective turistice pe 2rism.ro, care merita vazute macar o data in viata. Au fost perioade cand, am vrut sa vad multe regiuni din tara noastra prin pelerinaje sau excursii organizate sau pe cont propriu.
Sunt multe locuri inedite, de patrimoniu, si, ce e cel mai frumos ca sunt pline de incarcatura istorica.
As lua pe rand ce am vizitat de-a lungul unor perioade inainte de a iesi din tara. Fiecare zona are specificul ei, cu traditiile si chiar oamenii sunt diferiti, dar toti vorbim aceeasi limba.
Intai am inceput cu trasee in zona Munteniei fiind si pe Valea Prahovei mai la indemana, in partea de est in Dobrogea, fiind profund marcata de traditii turcesti si grecesti si istorii de pe vremea Pontului Euxin.
Litoralul care are peste 200km de plaja si coasta fiind scaldata de Marea Neagra. Acolo unde se intalneste Dunarea cu marea se afla Delta Dunarii unica in Europa.
Sa mergem mai sus cu indicatorul pe harta in Nordul tarii marcat de regiunea Moldovei, vetita pentru manastirile unice in lume, precum Voronet, Agapia, Moldovita pana la Iasi capitala Moldovei, un oras fabulos, orasul cu teii lui Eminescu din parcul Copou si pelerinajele anuale la moastele Cuvioasei Parascheva si Palatul Culturii- o cladire imensa si impunatoare.
Toate aceste lucruri le-am vazut prin trasee bine definite, si chiar daca le-am vazut pe fuga, imi aduc aminte de toamna tarzie si aramie cu peisaje montane superbe. Case deosebite, cu oameni deosebiti cu graiul dulce moldovenesc.
Sa traversam rapid la stanga in vest, cand in ultimii ani de liceu am fost la Cazane, si in cheile Carasului. Era o perioada cand lumea se ducea la baile Herculane vestite pentru apele termale miraculoase si frica de vipere, mai ales daca mergeai cu cortul. Zona submediteraneana, cu o clima mai blanda.
Ajungem putin si in zona Valcei si a Argesului o zona foarte frumoasa, la Manastirile Horezu, si vestitele obiecte de lut ars ale mestesugarilor. Am plecat si eu o data cu un suvenir traditional, o farfurie avand pictat cocosul, un simbol mit al zonei.
Am vazut parcul national al trovantilor, niste bulgari mari de nisip, care se pietrifica, tot in zona Olteniei.
Si tot sarim pe harta cu ochiul mintii si te gandesti ca unele lucruri le poti vedea o data in viata cum am mai spus. Ma bucur enorm ca am avut ocazia sa vad castelul Bran de acum vestit in intreaga lume si Biserica Neagra din centrul orasului Brasov. Numai cei care merg pentru a-si umple sufletul de frumos, si de a fugi de cotidian si de a fi temerar stiu ce inseamna sa vezi toate lucrurile acestea.
Momentele hazlii alaturi de prieteni, rude sau cunostinte ad-hoc. De peisajele superbe care fac trecerea treptat de la oras de campie la munte si peisajul se schimba precum un film, se schimba aerul si atmosfera si o viata cu amintiri frumoase. De povestit nepotilor.Ce mi-a mai ramas de vazut este Transilvania, dar si pe acolo am fost in trecere de demult vazand Clujul si Oradea. 
Mai multe detalii pentru Obiective turistice pe 2rism.ro

5 comentarii:

Minnie spunea...

Nu am sa te contrazic! Romania este foarte frumoasa, mai ales pentru noi care întelegem limba dar tot pentru noi astia de afara daca venim ca turisti este foarte scumpa! Pacat ca înca nu am învatat ca din turism se pot scoate bani frumosi si fara jegmaneala! O saptamana frumoasa Anca!

coco spunea...

avem o tara minunata , pacat de faptul ca nu prea o ingrijim !

elly weiss spunea...

Asa este, multe locuri frumoase mai avem. N-am ajuns inca in Moldova si nici in Maramures...desi mi-as dori.
Noapte buna, draga Anca!

Anca spunea...

Minnie, intr-adevar la capitolul marketing si servicii stam mai greu.

Anca spunea...

Elly - Moldova e un tinut foarte frumos. Merita vazut

Top 25

Top25.ro

Directorul meu info