Telefonul fǎra fir



Ileana l mobilul și o sunǎ pe Ana. Cu o dexteritate de detectiv își cautǎ în agendǎ persoanele vizate. Agenda este în ordine alfabeticǎ, așa cǎ începu cu Ana.

-Buna! Ce faci fatǎ?

- Bine, aveam ceva de lucru, rǎspunse Ana coditǎ.

Ileana nu se dǎ bǎtutǎ și întreabǎ mai pe ocolite, mai direct:

-Te-ai mai întâlnit cu cineva cunoscut?

- Nu, cǎ nu am prea avut timp, i-a rǎspuns Ana, care îşi cunoştea amica cu aptitudini de investigator.

- Dar, ce mai fac fiţoasele noastre de colege ? Mai știi ceva ?

- Mǎi, sǎ zic sincer, m-am întâlnit cu Silviana care s-a mǎritat, m-am întâlnit cu Roxana care are şi ea doi copii. În rest viata merge înainte.

- Ah, fatǎ, astea au fost întotdeauna fiţoase. Ha, ha, ha

- Şi de altcineva mai ştii ?

Ana rǎspunse printr-o altǎ întrebare

-Da’ tu nu mai ştii de nimeni ?

Ana se gândi la rându-i cǎ tehnologia a atins un apogeu maxim și cǎ nu o despǎrţea de amica ei, nici mǎcar un fir, ci doar niște unde magnetice şi dacǎ îşi punea ambiţia putea sǎ se vadǎ prin videotelefon.

-Pǎi, ce sǎ îţi mai spun… fiecare cu viaţa lui, eu am avut destule probleme….şi începe Ana sǎ-şi înșire problemele, pentru cǎ ea știa cǎ e mai frumos sǎ vorbești de tine, decât de altul. Şi nu e deloc amuzant sǎ te bucuri de nefericirea altora.

Dupa o scurtǎ prezentare Ana, firesc, își întreabǎ amica.

Da’ tu? Ce ai mai facut?

- Pǎi, uite am lucrat de nu mai ştiu de capul meu, spuse Ileana cu o voce vaicǎritǎ.

 Ana râse muteşte, fiindcǎ ele vorbeau la câţiva ani distanţǎ și avea un déjà vu la fiecare conversatie.

- Bine, atunci hai cǎ mai vorbim…

-         - Cu siguranta, rǎsuna tonul Ilenei.

-          - Te pupic dulce! trimiţând bezele forţate în eter.

-          - Şi eu la fel! se conformǎ Ana

-         -  Pupicei dulci, conchise Ileana

Conversaţia luǎ sfârşit, deoarece minutele telefonice costǎ. Aşa cǎ Ileana luǎ repede urmatoarea persoanǎ din agendǎ și o gǎsi pe Andra, tot fostǎ colegǎ.

- A, bunǎ Andra, ce mai faci? Stii … chiar mǎ gândeam ce-o mai face prietena mea mai veche.

Andra încântatǎ și exaltatǎ de amintirile tinereţii, fiind și pe un fond de amǎrǎciune al vieţii ei, acest telefon picǎ la fix. Ca din cer.

Ileana:

-Ai mai vorbit cu cineva? Şi încep amândouǎ sǎ râdǎ şi sǎ depene toatǎ lista fostelor cunoştinţe luând-o în ordine alfabeticǎ. Așa cǎ încep cu Ana

-A, dragǎ, da, ai vǎzut ce probleme are Ana? Sǎraca de ea!

-Da, mai mereu are probleme spuse Andra, care știa și ea ceva. Şi tot era mai bine sǎ vorbeascǎ de Ana şi problemele ei, decât sǎ vorbeascǎ de-ale ei.

Şi din într-una în alta începuserǎ sǎ facǎ haz de necaz de necazul Anei, ale cǎrei probleme erau de fapt necazul amandorura.

13 comentarii:

foto de inginer spunea...

hahaha...asa sunt fetele ! :))

Anca spunea...

:))

Minnie spunea...

.....only girlfriends with each other! :)))

coco spunea...

imi dai de gandit :)

Cristi spunea...

Clasic... Sa moara si capra vecinului. :))

Anca spunea...

Exact - Cristi, pe principiul asta se ghideaza si prietenii se simt mai puternici nu pentru reusitele lor sau ce sunt ei, ci prin comparatie cu necazurile apropiatilor

Anca spunea...

Coco! La multi ani! multumesc de lasare de semn
dar stii...depinde de cine esti inconjurat, de situatie,dar asta e :)
Numai bine!

Zdwuby spunea...

Daca asta nu e o convorbire clasica de barfitoare(sa nu le zic pipite) nu stiu ce e :)) Dar pot sa fac si o continuare?;)) o sa fac una foarte scurta si imi zici daca am dreptate sau nu : Ileana o suna dupa pe Andreea cu care discuta problemele Andrei si chiar si ale Anei . :D

elly weiss spunea...

Mi-a placut mult povestirea ta...dialogurile. Foarte dragut totul.
SI, da, ai dreptate, multe persoane cam asta discuta, incercand sa mute centrul de greutate de pe propriile greutati...
Nu fac asa ceva niciodata, nu-mi place. Stau si ma gandesc imediat ca asa ar putea vorbi si altul despre mine... :(
Chiar de vorbeste astfel...sa fie greseala lui/ei :)
Dar mi-a placut mult, dialogul e foarte viu. Felicitari!
O seara cat mai buna, Anca draga!

Anca spunea...

Zdwuby
=))
tare de tot, si frumos ar fi sa vorbeasca intre ele si pe rand, Ana cu Andra si Andreea si tot asa, permutari de conversatii :))

In final fiecare intelege ce vrea. Sau cum ii e mai bine ;) si aici, e aici. Nu e tocmai moral.
Ca una e sa fii naiv si sa se intample sa vorbeasca gura fara tine, sau na, se mai intampla in viata multe... si alta e sa fie cu intentii machiavelice, cu jonglari, cu conversatii ping-pong de pe urma carora sa profiti.

Mersi Zdwuby
am ras cu lacrimi

Anca spunea...

Elly iti multumesc de apreciere si de lasare de semn.
Avem o oarecare experienta a vietii, totusi, si o alta acuitate a viziunii asupra unor fapte, intentii etc
Macar la final :)) si tot e bine ca ne mai dam seama :)) ca de altfel ... pana acum :))

O seara minunata!
Astept Happy Weekend :)

pandhora spunea...

ha ha...ce ti-e si cu fetele astea :))
sfanta barfa :D
ma crezi,eu una urasc sa vorbesc mult si bine la telefon :)

Anca spunea...

da, pandhora, barfa poarta un loc de seama in societate, mai ales in zilele noastre, de ce au aparut atatea modele de mobile? cu tot felul de functii care mai de care, inseamna ca cere piata, e nevoie, e necesar... inlesnesc barfa :))

Top 25

Top25.ro

Directorul meu info