Don Quijote de Victor Eftimiu

De Valentine's Day va propun o frumoasa poezie a lui Victor Eftimiu - Don Quijote -  extrasa si transcrisa din vol. Zburatorul - balade culte romanesti (Biblioteca Pentru Toti - 1973)
Don Quijote
Victor Eftimiu (1889-1972)



Da! Paladin al dragoste unice
Şi gentilom al morilor de vânt
Primiţi-mǎ cu hohote și bice,
Nu veţi curma sublimul meu avânt !
Mǎ latrǎ câinii, mǎscǎricii, robii…
Eu trec cu fruntea-n stele şi zefiri,
Hulit, luat în râs de toţi neghiobii,
Sunt cavalerul singurei iubiri.

Ştiu bine, trebuia de mult sǎ mor…
Mi-aș fi trǎit astfel apoteoza
În vremea Cidului Campeador,
A lui Tristan, Roland şi Barbaroza…
Nu-i veacul meu acesta, știu eu bine,
Dar îl intrec și trec în amintiri.
Nu-i nimenea mai fericit ca mine:
Sunt cavalerul singurei iubiri.

Mi-e capul plin de basme, spune-ti voi?
M-a fermecat Merlin și Meluzina?
Ha! Ha! Vǎ plang, sǎrmanilor eroi;
Din jocul umbrelor ţâsni lumina
Voi n-aveţi cǎlǎuza nici un vis!
La fel divinei pentru mine s-a deschis;
Sunt cavalerul singurei iubiri !

Un comentariu:

elly weiss spunea...

Imi place poezia. N-o stiam.
De fapt imi place mult ideea de Don Quijote...Uneori, eu insami, ma simt un fel de astfel de personaj...poate de aceea :)
O zi minunata, Anca draga!

Top 25

Top25.ro

Directorul meu info