Poveste de dragoste

Recenzia "Poveste de dragoste" al carui roman este scriitorul Salom Alehem face parte din campania vALLuntar initiat de Grupul All cu sprijinul ROMSILVA


Dupa cum rasuna si titlul, avem ocazia sa intalnim  descrierea unor povesti de dragoste de pe taramul Ucrainei, in comunitatile evreiesti. Salom Alehem exprima foarte bine traditiile, porturile si oamenii comunitatii.

Intr-un stil atat de simplu, incat pare real de melodios si romantic, este prezentat un personaj de meserie muzicant care vrajea inimile tinerelor inca de la inceputul petrecerilor. Cine nu si-ar fi dorit sa ii cante Stempeniu la vreun banchet ? Odata asezat in regiunea Mazepovka din mosi-stramosi de muzicanti, intra in lumea petrecerilor si a atmosferei nuntilor, fiind intotdeauna pus pe glume.

Rohele roseste atunci cand Stempeniu intra in vorba cu ea, zicandu-si siesi ca nu se cade dupa luarea voalului sa vorbeasca cu un muzicant. Totul e taina. Stempeniu la grai, e mare mester, mamele stiu lucrul asta si isi feresc copilele pe cat pot. Rohele pleaca de la nunta dusa pe ganduri de misterul lui Stempeniu, desi stie ca are un sot bun care merge la sinagoga si la piata, isi da payot (felul portului evreiesc al parului la evreii ortodocsi).

Isi aduce aminte de prietena sa Haet-Etl spunandu-i ca are un foc la inima.

Cartea prezinta mitul dragostei cum este simbolul Zburatorului din mitologia romaneasca. Este o apreciere proprie. 
Ce va face Rohele ? Ce se va intampla in aceasta lume minunata de credinte si obiceiuri ? Ramane sa o cititi… dragostea nu se vede, se simte.
Puteti comanda cartea aici:

20 de comentarii:

FromMegwithLove spunea...

si tie cum ti s-a parut? te-a captivat?
am primit-o si eu si nu am fost deloc incantata.

Anca spunea...

Mi-a placut
Trebuie sa ai si o stare propice...
De aceea am amanat destul de mult timp recenzia, cand citesti despre dragoste nu o poti face in orice moment, mai ales, daca de obicei citesti cu pasiune
Desi, am ales-o parca tintit atunci, lucrurile pe parcurs au luat o turnura neasteptata, parca as fi avut nevoie sa citesc carti din gama motivational :)

Dan Dragomir spunea...

Interesanta povestea, din cate am mai citit au fost multe probleme cu evreii in Ucraina...

Anca spunea...

Dan Dragomir- povestea este intr-adevar foarte frumoasa

vienela spunea...

Povestea de dragoste nu stiu cat de tare m-ar atrage, dar mi-ar placea sa aflu mai multe despre obiceiurile locului, despre acel barbat "mester la vorba"... :))

Anca spunea...

vienela, vienela :))

Madam Florance spunea...

Povestea de dragoste pare clasică - iubirea interzisă - dar cred că acel cadru romantic, comunitatea evreilor ruşi, o face atât de interesantă.

AlexantzA spunea...

Pare o carte destul de captivanta. :)

Mirela spunea...

Îmi place autorul, am citit alte cărți scrise de el, așa că m-ar tenta să citesc cartea. Te felicit pentru recenzie și copăcei! :)

Anca spunea...

Madame Florance - exact acest lucru mi s-a parut si mie inedit
Multumesc de comment

Anca spunea...

Alexantza- ma bucur ca ti-a starnit interesul

Anca spunea...

Mirela - multumesc
sper sa strang commenturi pentru un copacel

C.L.M. spunea...

hmmmm, m-ai facut curioasa: D

Anca spunea...

CLM - imi pare asa de bine

Nico spunea...

Interesant

Anca spunea...

Multumesc Nico

Carmen RM spunea...

o recenzie incitanta, romantica. O recenzie care m-a facut sa-mi doresc neaprat sa citesc "povestea de dragoste" semnata Salom Alehem. Multumesc mult, Anca draga!

Elly Weiss spunea...

Din pacate uite cand ajung... Imi pare rau.
Personajele acestea, dulci la vorba....mereu au furat inimile fetelor. Ar fi neobisnuit sa fie altfel. Presupun ca este o poveste foarte frumoasa, in locuri mai putin familiare noua.

Anca spunea...

Daa Elly intrutotul adevarat, vorba ta, ar fi neobisnuit sa se intample altfel, parca n-ar avea farmec o poveste de dragoste

Anca spunea...

Carmen- multumesc de apreciere

Top 25

Top25.ro

Directorul meu info