Asternuturile vremurilor noastre

Pe vremea cand eram copil, bunicile mele se intreceau in a trimite la oras cearsafuri si plapumi confectionate de croitorese, special alese, pentru nepoata lor, tinand sa mentioneze ca acestea vor fi destinate ca si dota. Asa erau vremurile atunci, nu era chiar cu lada de zestre, dar, inca se pastrasera traditiile de acest gen.
Au venit vremurile moderne si au inceput schimbarile, o noua moda in materie de culori si texturi ale tesaturilor. Materiale moi, ramanand in top bumbacul, cunoscut pentru calitatile sale deosebite. Imi place sa ma odihnesc si sa ma rasfat comod in materiale frumoase si pufoase, si cromatica spune ceva despre noi si are un impact asupra starii noastre.
Locul de odihna trebuie amenajat, astfel incat sa avem un somn odihnitor, dupa zilele agitate si stresul din ziua de azi.
Imi plac culorile calde si vii, cu imprimeuri frumoase si sa se potriveasca cu coloristica designului interior. Imi plac seturile de lenjerii de pat lotus decor, au culori vii cu imprimeuri florale si sunt din bumbac satinat.
Imi aduc aminte, ce greu se gaseau inainte materiale pentru lenjerii de pat. Chiar am incercat si eu odata sa confectionez o fata de perna, ca sa stiu macar de ce ma scol cu fata la cearsaf. N-a fost prea reusita ideea. De moment a fost salvatoare. Dar acum traim intr-o viata trepidanta plina de schimbari si adaptabilitate. Simti nevoia de confort, chiar si atunci cand achizitionezi ceva. Parca e mai usor sa faci o comanda din fata computerului. Parca nu mai avem timp, parca ti-ai lasa visele in asternuturi frumos satinate. Parca te-ai destinde cu gandul ca esti pe un camp cu flori. Cande eram mica imi placea sa innumar floricele de pe cearsafuri, sau cand era cate unul mai complicat imi placea sa gasesc perechea florilor de pe imprimeu.
Vremurile copilariei sunt prea departe, acum suntem parca chiar departe de noi, si de gandurile noastre. Nu ne ramane decat sa punem capul pe o perna cu asternut moale.


5 comentarii:

Fairytale spunea...

Au dreptate cand spui ca nu mai avem timp..Si uite asa uitam sa ne bucuram de chestiile marunte.

Spunsieu spunea...

Da, inainte totul trebuia sa fie perfect alb. Si mie imi plac lenjeriile cat mai colorate!

Anca spunea...

Fairytale- da, macar in clipele de odihna sa ne simtim bine

Anca spunea...

Spunsieu= intr-adevar inainte se faceau si la croitorie, dar acum e si o moda, cu anumite culori, stiu ca anii trecuti se purta foarte mult rosu si portocaliu, iar cuverturile se asortau cu perdeaua

Elly Weiss spunea...

Am lenjerii si albe si colorate.
Totusi...parca le prefer pe cele colorate :)

Top 25

Top25.ro

Directorul meu info