Planta mea care se roaga



Intr-o zi, dis de dimineata ma duc la vecina la o cafea si la mici discutii cotidiene :)) Vecinei mele ii plac foarte mult florile, avand pe masa de lucru multe paharele in care are butasi de la diferite flori. Si eu ii dadusem niste frunze, asa ca a fost timpul sa facem "trocul", asa ca mi-a dat o planta ce nu mai vazusem pana atunci, este planta decorativa cu cele mai frumoase frunze – Maranta. Am regasit-o intr-o revista si am zis ca e timpul sa vorbesc despre ea. Este o planta originara din Brazilia. 
 Mi-a zis mama odata ca ea crede, ca este o planta vorbitoare, pentru ca isi face frunzele sul si atunci cand se desface scoate un fosnet. Cautand pe net, am descoperit ca poarta denumirea de planta care se roaga, tocmai prin retragerea frunzelor, care au aspect smerit.
Planta poarta numele dupa vestitul botanist Bartolomeo Maranti, ii place intunericul si traieste intr-un sol nisipos.
Ma bucur ca am o planta care se roaga si inca o dovada ca pana si plantele se roaga mai mult ca noi.
Este de o frumusete deosebita si deloc pretentioasa.

7 comentarii:

pandhora spunea...

interesant ce am aflat aici la tine...
imi plac florile,nu am prea multe pentru ca nu as avea timp sa le ingrijesc dar floarea de care vorbesti are ceva aparte...

FromMegwithLove spunea...

e frumoasa!mi-ar placea sa o vad si 'stransa'
Pup!

coco spunea...

ce frumoasa este !!!

Anca spunea...

pandhora - daa, vazusem ceva special la ea inca inainte sa prinda radacini

Anca spunea...

Meg - pup si eu, da o sa o mai privesc in momentele ei, sper sa nu se teama

Anca spunea...

coco- mersi

Elly Weiss spunea...

Superbe acele nervuri rosiatice pe fondul verde inchis al frunzei!
Chiar e frumoasa. Cred ca am vazut intr-o florarie, candva. Nu aveam habar ce nume interesant are. Il voi tine minte. :)
Multumesc!

Top 25

Top25.ro

Directorul meu info