Cand am primit o bicicleta


Pe cand eram copil, in fiecare vacanta petrecuta la bunici, vara, era o adevarata aventura. Curtea mare si primitoare cu o alee lunga pana la poarta, facea sa fie o adevarata pista de raliu. Vuiam cu bicicleta in sus si in jos intr-o frenezie ca de raliu.
Nu a fost usor sa imi mentin pentru prima oara echilibrul pe bicicleta. Imparteam cu fratele meu aceeasi "bici". Era bataie de-a dreptul pe acea bicicleta. Pe cand era plecat de acasa prindeam momentul sa fac o cursa. Daca eram desconspirata primeam cate o "castana" in moalele capului fara drept la replica.
Asa ca veni vremea sa primesc si eu o bicicleta de la o veriosoara pentru ca nu erau biciclete biciclete second hand, ca acum.
Mare fu bucuria cand am primit-o. Era un fel de semicursa, care prindea viteza destul de mare. Ma tineam dupa cei de pe strada mai mari ca mine, si pedalam in graba sa ma tin dupa ei, iar ei fugeau mai abitir. Asa ne plimbam pana in parcurile din jurul orasului. Incepusem sa invat detalii tehnice, sa pun lantul inapoi, sa umflu o roata si sa verific spitele. Bicicleta trebuia pusa la punct la fiecare plecare. Imi placea, de asemenea, sa ne caram unii pe altii inapoia bicicletei. Nu faceam cascadorii, dar nici prea departe nu eram. Mergeam doar cu o mana pe ghidon, luam bordurile frontal si puneam frane astfel incat lasam dare de cauciuc pe asfalt. Sa iti insusesti de mic copil niste aptitudini sportive, este esential pentru educatie, pe mai departe si, chiar daca nu iti permiti achitionarea unor articole sportive din magazine, exista posibilitatea si variantele, celor second hand care sunt pentru orice buzunar.
Asa ca, bicicleta mea second hand, de culoare visinie metalizat, care era si "semicursiera" asa cum ziceam noi pe vremuri, mi-a incantat copilaria si mi-a fost un tovaras bun in "calatoriile" temerare cu amicii mei. Imi placea cum vedeam peisajul din viteza si bucuria vacantelor de vara, despre care am multe amintiri.

2 comentarii:

Spunsieu spunea...

Mi-ai adus aminte de bicicleta mea din copilarie...Ce viata!

Elly Weiss spunea...

Am invatat sa merg pe bicicleta tatalui meu :) Acum am una dar n-o prea folosesc. Nu ma mai dau in vant dupa mersul pe bicicleta ca in copilarie :)

Top 25

Top25.ro

Directorul meu info