apa care ne leaga



Verile calduroase le petreceam, ca mai toti copii, in provincie pe la bunici si matusi. Gradina era imensa cu pomi fructiferi si trandafiri. Ca mai toti gospodarii fiecare avea alei cu flori de vara cu tranafiri, petece de pamant cu capsuni si coacaze, bolta de vita de vie si multe alte soiuri de plante. Imi placea foarte mult sa stropesc gradina seara, dupa apusul soarelui si cum iesea aburul din pamantul incins de peste zi. Mie imi placea sa ud toata suprafata pamantului, si ca de obicei mi se facea observatie sa vizez mai mult radacina plantelor. Orasele de provincie au avut intotdeauna probleme cu apa, desi avem o retea hidrografica destul de bogata. Chiar satele avand cate un rau prin apropiere, localnicii tot nu aveau apa curenta. Acum se construiesc case impunatoare, isi fac tot felul de sere si solarii, felurite constructii mai mici sau mai mari, dupa cat au castigat "in afara", piata muncii s-a raliat si ea la aceste cerinte. Astfel ca poti apela la o firma de foraje put.
Multi isi scot apa din fantana. E periculos sa sapi la o asemenea adancime in pamant fiind neavizat si neavand echipamentele necesare. Lucrurile acestea le stiu din auzite si tot felul de povesti ingrozitoare. Chiar si in capitala mai sunt cartiere de case, care nu sunt racordate la vreo retea de apa si canalizare. O prietena de-a mea, care avea o bunica in sectorul de case, avea fantana si erau foarte incantate de gustul deosebit al apei. Parca avea ceva miraculos. De fiecare data invitate la masa, degustam licoarea "casei". Pe urma mergeam sa vizitam si alte prietene de pe strada. Strada era neasfaltata, santuri mari create de masini o brazdau. Casele mici, la nivelul solului de erai tentat sa privesti prin geamul lor. Prietena prietenei ne primea foarte frumos. Nu stiu, daca si ea avea fantana J. Cei care nu aveau se duceau la cismeaua din coltul strazii, cu tot disconfortul pe care il crea aceasta situatie. Am vazut spaland chiar rufele la capatul strazii. Femei voinice cu casa grea si o droaie de copii incercau sa isi duca destinul de ajutor de nadejde al familiei. Vremuri demult apuse, parca am evoluat ceva, dar nu indeajuns. Acum,totul pare mai modern, cum imi place mie sa spun: la un click distanta. Orice cauti gasesti cu ajutorul motoarelor de cautare. Pot gasi si prietena prietenei cu un click, desi amintirile vii ale copilariei si anumite perioade nu ti se pot sterge din minte. Nu poti sa dai delete si sa stearga, ca si cum n-a fost nimic. Pana si schitele forajelor,tot pe un sistem computerizat se realizeaza. Prietena, de la paharul de apa miraculoasa l-a cam inlocuit cu cate un pahar de vodka sau cocktail :) Chiar mi-am amintit atat de mult de ea, incat o voi suna sau ii voi scrie un mesaj sa stam si sa trancanim ca in vremurile bune. Cine stie la un pahar cu apa.

3 comentarii:

Elly Weiss spunea...

La un pahar de apa rece cu putina dulceata parca mai frumos se deapana amintirile :)

Forator Puturi spunea...

Aha ca pe timpuri in vizitele acelea de dupa amiaza la care erai servit cu o dulceata buna si cu un pahar rece de apa proaspata :) Bun articolul mult succes la scris in continuare

Anca spunea...

Daaa, acum va invit pe toti la o praji si un suc :)

Top 25

Top25.ro

Directorul meu info