cu gandul la sarbatori

Pentru ca, deja incepem sa ne gandim la sarbatori, sa ne gandim la luna decembrie, care e o luna costisitoare, din ce mi-am dat seama la unii amici e, ca au avut o dezamagire cu privire la sarbatorile de iarna, care au devenit mai mult decat comerciale.
Poate in generatia anilor '80-'90 aveam toti aceeasi putere de cumparare, aceleasi optiuni la produse si vedeam sarbatoarea, in sine, mult mai semnificativa din punct de vedere religios si al obiceiurilor traditionale.
Acum, avem o droaie de obiceiuri imprumutate din afara. Marketingul functioneaza. Functioneaza si pretul psihologic ,99
Cadourile se ofera preferential. Puzderie de lume dand buzna in hypermarketuri, cosuri pline, lumea vaitandu-se de lipsa banilor, ambuteiaje cu masini luxoase de care te miri ca exista asa ceva la noi in tara, dar lumea in continuare se vaieta.
Colindele care suna a cersetorie, toata lumea pare contaminata de o frenezie a cumparaturilor, de a avea mai mult decat a avut vreodata sau decat altcineva.
Dupa toata nebunia sarbatorilor cand incepe luna ianuarie, atunci e criza si lumea nu are bani, nu are bani nici de plata intretinerii la bloc.



5 comentarii:

Fairytale spunea...

Sa stii ca ai dreptate, sarbatorile altadata aveau alt farmec, acum vrem din ce in ce mai mult si uitam de adevaratul spirit al sarbatorile, acela de a fi cu cei dragi, si a darui ceea ce ai din suflet.

Minnie spunea...

Ceea ce ai descris tu mai sus, se intampla aici de Mos Niculae! Aici copii primesc cadouri de Sinterklaas!
Craciunul este sarbatorit altfe, daca vrei in liniste, in familie si fara prea multe cadouri, dar cu masa plina!

Elly W. spunea...

N-avem ce sa facem. Totul e in miscare, transformare.
Si parintii nostri regreta perioada de acum vreo 40-50 de ani... Si tot asa...
N-am sa cheltui prea mult fiindca nu dispun de prea mult... :) Ma limitez la cat am.

coco spunea...

eu abia astept, iubescaceasta perioada taaareee mult!

Anonim spunea...

ritmul frenetic a cuprins sarbatorile... iar ceea ce imi lipseste mie este exact acea liniste, pace cu care veneau sarbatorile. Nu mai ai timp sa faci nimic in tihna, de aceea te repezi si cumperi totul. Daca te uiti in cosul de cumparaturi pentru sarbatori, iti dai seama ca aproape 80% sunt lucruri pe care le poti face acasa, pe care le faceam acasa candva. Si erau aboslut minunate. Acum nu mai e timp... sau nu mai percepem corect timpul. decoratiunile, prajiturile, chiar bauturile, candva le faceam acasa si miroseau a sarbatoare. Acum totul vine ambalat si lasa in urma munti de gunoaie. As vrea sa o invat pe fiica mea ca se poate si altfel... asa ca in loc sa "inghesoi" supermarketurile, mi-am propus sa stau cu ea sa facem decoratiuni, sa aranjam, sa pregatim. Si in timp ce pregatim pentru altii, sa ne pregatim si pe noi, sufleteste, pentru sarbatoare. Sa vedem ce o sa imi iasa. :) pupici.

Top 25

Top25.ro

Directorul meu info