Ultima carte citita: 'Am vazut Raiul' de Ada Mihaela Calciu



O fateta buna a facebook-ului este ca prieteni si oameni ‘ca lumea’ posteaza si lucruri interesante. Asa am auzit de cartea Adei Mihaela Calciu, pe care am achizitionat-o de la
libraria Sophia. Pe drum in autobuz, carticica cu o poveste miraculoasa imi trezea curiozitatea. Odata ajunsa acasa nerabdarea ma facea sa nu stau locului.

Incepusem sa citesc cateva randuri si din prima vedere mi-am dat seama ca imi vorbeste o persoana foarte sincera si directa, cum ar trebui sa fie orice om cinstit. Departe de cuvintele mieroase ale unei povesti, cartea "Am vazut raiul" este de o sinceritate cruda a vietii unui om caruia i s-a rasturnat destinul la 180 de grade. O copilarie frumoasa, o adolescenta si un viitor stralucitor in fata, o cariera de medic, parca toate adunate la un loc, face ca intr-un moment nefericit si curios, intr-un tragic accident de masina, tanara Ada, sa fie singura persoana vatamata intr-un mod foarte grav. Fara a da semne de superstitie, acest destin curmat tragic, face pe Ada sa se apropie de Biserica, dupa un lung sir de ani de operatii si recuperari. Modul povestirii este de o luciditate fantastica a unui om ramas cu sechele majore, dar cu o vointa launtrica ce ruleaza la cote maxime.
Durerile fizice si chiar morale pe care le aduce un handicap, modul de exprimare al unui om care reinvata sa mearga, te fac sa vezi ca in om este sadita o putere launtrica dumnezeiasca cu adevarat si atunci te cutremuri. Pentru ca de multe ori nu constientizam lectiile de viata care ne sunt date.

In perioada in care a fost intr-o coma profunda a avut revelatiile, pe care multi dintre pacienti le au, ingerii i-au luminat calea. Readusa la viata, a luat legatura cu mari duhovnici ai Bisericii. Vorbe simple, in aparenta, dar, de o inalta traire.

Este o carte care mi-a placut foarte mult. Pana seara nu am lasat-o din mana, reflectand la ce probleme grave pot aparea de-a lungul vietii si nemultumirea noastra cu ceea ce ne este dat, dusa chiar pana la un rasfat si egoism. Si, daca reflectezi mai mult, chiar vei observa ca ti se da prea mult... si sa nu te trezesti atunci cand e prea tarziu.

2 comentarii:

Minnie spunea...

Ma bucur ca ti-a facut placere sa o citesti. :))
Sa ai o seara faina!

Elly W. spunea...

Daca ti-a placut inseamna ca e ceva de ea :)
De cand cu campania ALL n-am mai citit nimic.

Top 25

Top25.ro

Directorul meu info