Cascada unui vis inefabil

Cred ca nu esti decat in propria ta existenta. Esti un personaj inefabil care si-a creat propriul cerc, in care te lungesti pe propriile raze de actiune. Un vesnic cautator, un calator al carui scop il stie precis, ca de fapt nu vrea nimic. Totu' e frumos si bine, pana la un punct din care, iar acest 'tot' se invarteste, precum intr-un carusel. 
Multe lumini de toate culorile se invart nebuneste in parcul de distractii. Multi oameni privesc nauci la jocul de lumini fascinati crezand ca ating culmile dezmatului. La finish-ul distractiei toti suntem imbatati de atmosfera si plecam haladuind pe drumurile cetoase. Cascadele de lumini nu mai vibreaza in nervul optic. E doar amagirea unor cascade de ras nebun si placeri efemere. Ajungi pe cararui umbroase, obidit si adus de umeri, speriat ca iti vezi umbra in lumina palpainda a unui felinar. Nu te recunosti. Te uiti in oglinda si vezi suvoaiele de amintiri in care vasleai puternic sa ajungi si sa atingi lumina. Printre liane, nuferi si placeri bahice, plutind pe ape mai line si mai repezi care duceau ad-hoc pe alte fire de apa. Pana cand, cascada vijelioasa se intrevedea. Dar, vuietul apelor repezi si caderea lor, nu au fost luate in calcul. Era doar un cerc si credeai ca te invarti in el. Era un glob care stralucea precum o particula din caderea apelor navalnice. Era atat de bine pana cand... firul se va rupe brusc. A fost oare, asa?
Si voiam doar sa spun ca am vazut o cascada, si m-am cutremurat de puterea apei si a luminii rasfirate in curcubeu, cand vuietul suiera pe stancile roase si slefuite.
Brazii se intindeau pe culmile muntilor pana in varf, in inaltimea cerului, si am vazut soarele precum un glob de foc. Si atunci cercul de apa s-a stins. Si am plans. 
De atunci nu am mai vazut cascade. E doar o poza. O imagine. Oare plang?! 

Am ales Rare Diamonds Avon for Woman pentru ca diamantele mi se par 'cercuri' misterioase pentru femeile puternice"
- puternic floral
- fresh
- fructat
- ambra

*Acest text participa la Cascade parfumate editie sustinuta Mirela Pete


6 comentarii:

Diana spunea...

Cascada e ca viata: uneori tumultoasa, alteori linistita...
Imi place ideea cautatorului / calatorului cu scop precis: nu vrea nimic! :) Nu vrea nimic sau vrea totul! :) Si cine vrea totul poate considera ca se alege cu nimic, pentru ca nimeni nu poate avea totul!
Ups! Ma opresc! Ai reusit sa ma prinzi intr-un cerc! :)
Excelent ce-ai scris aici!
Zile fericite iti doresc!

Tina spunea...

Cascade de lumini, de apa, de lacrimi, de liniste, de frumusete.
Eu sper ca nu plangi, da?

adriana tirnoveanu spunea...

Imi sunt dragi persoanele care pătrund în taine deloc la indemână, care văd lucruri ce nu toţi le văd, care pot descrie senzaţii, stări şi imagini intr-o formă unică, originală. Cascade de râs, de imaginaţie sau chiar reale ...Hmmm, şi la cele reale se ajunge greu. Traseul e anevoios până acolo. Dar ce găseşti...depinde de ochiul fiecăruia. Extraordinar scris. Sunt coplesita.

Anca spunea...

Diana, Tina si Adriana.
Va multumesc

Elly W. spunea...

M-au cutremurat trairile puternice ce razbat din textul tau, Anca draga.
Simt in spatele lor o tristete inefabila... Sper sa ma insel si cascada ce ti s-a aratat sa fi fost doar un vis si atat. :)
O seara placuta!

Anonim spunea...

nu stiu de ce, citind textul tau m-am gandit fara sa vreau la mihaela runceanu. Cred ca o sa ascult ceva. :) si tot aparent fara legatura, mi-am adus aminte de un episod din viata mea: cand m-am dus la o testare la un profesor universitar, eram clasa a XII-a, mi-a dat ca tema de eseu: "Pourquoi l'ineffable?" m-am uitat la hartie indelung. Nu stiu daca de vina era franceza sau inefabilul, cert este ca habar nu aveam despre ce sa scriu. Profesul mi-a explicat condescendent ca nu ma ridic la inaltimea intelectual-eterica care este asteptata de la stundentii facultatii respective (cacofonie voita)! Am schimbat profesorul, iar la inceptul anului universitar, m-am intalnit cu el in lift, eu studenta. S-a uitat la mine cu dispret: vad ca ai intrat pana la urma... si fara mine. N-as fi zis! :)) m-am abtinut cu greu sa nu rad, dar de cate ori aud de inefabil... involuntar ma pufneste rasul. :)

Top 25

Top25.ro

Directorul meu info