Voi dati bani pe hobbyuri?

Ca sa fim pozitivi, in ton cu vremea de afara din ultimele zile, ma gandeam sa provoc niste idei, chiar daca numai din punctul meu de vedere, referitoare la hobbyuri sau perioadele de relaxare.
Cred ca sunt binevenite pentru orice varsta, mai ales intr-o societate tumultoasa in care lupta cea mai mare este aceea de a 'consuma' pe masura a ceea ce 'realizezi' (venituri, colaborari si chiar si 'spagi', eventual tipsuri, ca sa fim mai eleganti). Un mic procent il au si cei care baga banii la 'saltea'. O fi si asta un hobby :))
Hobbyurile inhata destui bani mai ales cele care sunt promovate.
Am observat ca exacerbarea unora in ceea ce priveste putinul timp liber te face sa crezi ca sunt cu mult mai pretiosi decat altii sau chiar fata de tine, fara a se bucura chiar sincer de timpul lor sau nu vor sa o arate atunci cand le lansezi vreo intrebare de gen. Sau ca au vreun tratament hollywoodian.
La un moment dat le-am dat dreptate intr-un anumit punct de vedere, pentru ca si bucuria aceasta launtrica pe care o impartasesti ti se poate fura dintr-o data, fiind pus la punct intr-un mod brutal, doar cu o vorba sau mutra acra. Si, atunci mi-am dat seama ca fiind pusa in aceleasi situatii e mai bine sa joci asa, ca un jongler care paseaza mingile dintr-o parte in alta. Cu unul te dai lovit, cu unul cotit, eventual unuia -care iti ia mai putin din elan sau energie -ii mai impartasesti cate ceva, care bineinteles ca o data nu te va uita :)
Cred ca abandonarea activitatilor de loisir din cauza banilor este un lucru alarmant.
Pana la urma cel mai tare ma mira ca pentru orisice activitate fizica trebuie sa platesti. Chiar sa mergi si pe jos. Este incredibil. Ajungem sa ne taiem stomacurile. Bine, aici nu ma refer la boli cu adevarat cronice sau de patologie.
Nu sunt in masura nici sa critic, nici sa dau vreun sfat.
Dar, am si eu amintirile mele ... (imi dati voie?)
Se mergea cu bicicleta, se mergea pe jos foarte mult, da, se manca foarte multa soia, se dansa la evenimente, dimineata invatatoarea facea cu noi in fiecare zi miscarea de dimineata (chiar de parea asa doar intr-o doara), mergeam in grup la cate un strand, din ala de ii ziceam "trei ligheane" (si nu ne mai imbolnaveam), da pana si mancarea aia putina care era, era o dieta, din care n-am murit. Dar, acum sa ajungi sa tii o dieta dupa sfaturile: unui doctor, mai adaugam si un nutritionist, ne mai ducem la sala, avem nevoie si de un instructor, acesta iti spune ca nu prea ai randament si eventual mai faci si nite sedinte cu un psiholog?! (ti-au mai ramas bani din salariu?)
Daca pana si la un loc de munca trebuie sa te antrenezi cu un HR?
Asta mi se pare cel mai tare.
Astept sa imi spuneti de hobbyurile voastre.
Sa nu imi spuneti ca aveti si femeie la menaj :))


11 comentarii:

FromMegwithLove spunea...

E lesne de inteles ca un hobby implica bani - dar uite, iti dau si un exemplu: cititul. O carte o poti imprumuta de la biblioteca, iei o paturica asi mergi in parc (ca tot vine vremea frumoasa) si iesi mult mai ieftin. Poti de asemenea sa alergi - nu in echipament sta bucuria sportului..
Si exemplele pot continua.
De cealalta parte, daca iti place fotografia sa zicem, ehhh, asta e un hobby costisitor. Vrei alte obiective, un aparat mai profi.. filtre..
Alegerea ne apartine.
Te pup, Anca!

Anca spunea...

Uh, Adina!
M-am referit la un mod general...
In afara bibliotecii pe care o stim de cand eram elevi, sunt multe alte sporturi, hobbyuri si indeletniciri care sunt foarte scumpe in zilele noastre.
Ma crezi ca si crosetatul si impletitul sutn costisitoare? Materialele costa foarte mult.
Sunt chiar pretentioase.
Sunt chiar destinate atat elevilor cat si studentilor, pe care ii cred cu adevarat ce mult ii costa scoala.
Eu nu m-am referit la cursuri de specializare, ci la acele cursuri de initiere.
Dar....

Fairytale spunea...

Hobby-urile necesita timp si bani. Mie imi place fotografia, insa nu am un aparat performant si asta se vede ca pozele nu ies tot timpul cum as vrea. Plus ca imi place sa citesc, dar nu am niciodata suficient timp, cand ai un copil mic si esti doar tu cu el, nu prea mai ai timp de lucrurile care iti plac.

Anca spunea...

Fairy - cea mai mare bucurie a ta cred ca este aceea ca esti mama.
Un lucru extraordinar de frumos.
Nu ai ce sa iti doresti mai mult.
Multumesc ca ai trecut si la mine pe blog

CARMEN spunea...

oh, da, dau multi bani pe hobbyuri! Practic tot salariul se duce pe mancare si hobbyuri :)) Acum am hobby gradina - cumpar rasaduri de flori si incerc sa aranjez curtea cat mai frumos cu posibil. Apoi cumpar carti si cd-uri, pentru ca imi place sa citesc si sa ascult muzica. Merg din cand in cand la cinematograf sau la un concert de muzica, pentru ca sunt cinefila si din nou spun, imi place muzica - fara muzica nu cred ca as putea sa traiesc! In fiecare luna se vireaza din cont abonamentul la fitness pentru ca un alt hobby de-al meu este sportul. Pe langa aceasta suma fixa se duc înca alti bani pentru piscina, patinoar, sauna... toate imi plac :) Din când în cand cumpar culori acril sau tempera, pensule si paste de modelaj, pentru ca o alta pasiune de-a mea este sa pictez :) Oh si lista pot sa o completez inca muuuuult! :))) dar cred ca e suficient si asa, sa ma crezi ca banii pe care-i castig, se duc in mare parte pe hobbyuri!
te pup. O saptamana faina! :)

Anca spunea...

Carmen, ma bucur mult ca mi-ai scris. Pe tine te creeed. Ai destule dovezi :)
Imi plac asemenea hobbyuri. Poate chiar acest stil de viata mi-l doresc.
In Romania, cred ca sunt mult prea scumpe in raport cu veniturile.
In afara aceste hobbyuri devin un stil de viata, insa in Romania sunt doar un vis, care si acela cand se implineste o data apare frustrarea aceea ceva de genul "wow, cati bani s-au dus"
Te pup si te imbratisez

Cristi spunea...

Badminton, fotbal (mai mult la TV in ultima vreme), ping-pong si bloggiiiing! :))

Anca spunea...

da,da
asa mai merge Cristi!
multumesc de interventie :)

Mirela spunea...

As investii in calatorii!!ca le ador!si cand am ocayia si posibilitate in asta investesc!

Diana spunea...

Hm... Hobby... Sportul meu preferat e saritura peste masa de dimineata = deloc costisitor. :)
Imi plac multe, dar o pasiune "nebuna" pentru ceva nu am... Poate pentru puzzle, si nu e scump. :)
La "sala" nu-mi place sa merg - nu-mi place sa stau la inghesuiala... Sa ma arunc in gol cu o coarda elastica nu pot in fiecare zi - si nici chiar in fiecare saptamana (nu-i sanatos, mai ales de la o varsta) ;) Dieta n-am "tinut" niciodata, deocamdata - si sper sa ramana asa.
Si-mi place sa citesc... :)
Cred ca sunt prea comoda pentru "pasiuni" care sa necesite efort fizic, in special, mare. :)
Zile fericite iti doresc!

Anonim spunea...

Nu mai dau bani pe ele, pentru ca mi-am dat seama ca nu am timp sa ma ocup de hobbyuri cat as vrea, si mai mult imi pare rau. Ai mare dreptate ca crosetatul este foarte scump. In ultima vreme am tot luat diverse pentru lucru manual, ca sa zic asa, si mai ales cele de buna calitate, la final, obiectele ies mult mai scumpe decat in magazin. iti cam taie pofta. In orice caz, eu am ajuns la concluzia ca cheltuitul banilor este un hobby in sine, si este hobbyul meu preferat. Ce e mai distractiv decat sa te plimbi prin mall cu sacosele de cumparaturi, sa te opresti la o pauza de cafea si sa scotocesti prin pungi, sau, si mai bine, sa ajungi acasa si sa scoti cumparaturile, sa defilezi prin fata LUI cu pantofii cei noi... la care el se uita lung si te intreaba jumatate ironic, jumatate resemnat daca aveai mare nevoie de acei pantofi... :)

Top 25

Top25.ro

Directorul meu info