Cine e cel mai bun prieten al omului?

Nu mai e demult o legendǎ cǎ nişte animale sensibile şi domestice precum sunt câinii au devenit cei mai buni şi credincioşi prieteni. Asa, necuvântatoare, cu un simţ al datoriei faţǎ de cei pe care i-au adoptat și îi ingrijesc își recompenseazǎ ‘statutul’ printr-un simţ pe care multi oameni nu îl pot descrie prin cuvinte. Am auzit oameni care spun cǎ parcǎ le-ar vorbi și cǎ ar înţelege ce li se spune, nu neapǎrat la comenzile stricte. Deși se trage dintr-una din speciile lupului cenușiu cainele se pare ca a fost primul animal domesticit.
Ai zice cǎ iubitorii de animale sunt deja prea împǎtimiţi. In ultimul timp au fost divergenţe pe tema câinilor fǎrǎ stapân. Bineînţeles cǎ am avut şi noi la bloc nişte favoriţi. Pe unul din ei, un roşcovan, cu ochi ageri, l-au luat într-o noapte într-un portbagaj şi l-au dus la ţarǎ.
Prietena mea a gǎsit pe unul în mijlocul strǎzii şi l-a dus acasǎ. Toate bune si frumoase când în noul spaţiu se mai aflau încǎ alte douǎ pisici. Dupǎ ceva încǎierǎri pentru delimitǎrile de teritoriu și a gǎsit un loc în familie, sǎ zic chiar fruntaş. Bineînţeles cǎ au fost și scene de gelozie. I-a pus numele de Codiţǎ pentru cǎ este foarte bucuros și se învârte în jurul cozii. E un pui de femelǎ metis iar prietena mea a justificat numele prin faptul cǎ substantivul codiţǎ este de gen feminin, eu am lasat-o în pace. Nu ai cum sǎ intervii în alegerile oamenilor. Este același lucru în a da sfaturi pentru pǎrinti în ceea ce privește numele copiiilor lor.
In ceea ce îl privește pe câine, în plimbǎrile de searǎ se lasǎ cu scandal prin jurul blocului stârnind nervii altor câini cu o talie mai mare decât a lui la puterea a doua.
I-a facut un program complet de hranǎ, pe bazǎ de proteine. Ii place tare mult când merge la plimbare cu automobilul. Are un loc special pe bancheta din spate. Are şi carnet de sǎnǎtate și cu vaccinurile la zi. Tare greu e atunci când trebuie sǎ îl scoţi din casǎ pe o vreme urâtǎ. Toatǎ lumea am observat cǎ trebuie sǎ îşi facǎ un program pentru noii membri ai familiei de îmbǎiat, de şters pe lǎbuţe... Dacǎ vǎ spun cǎ am auzit pe cineva odatǎ cǎ l-a lǎsat pe cǎţel la un hotel atunci când au plecat într-o vacanţǎ?
Tot sǎ fii caine. Nu mai e valabilǎ în ziua de azi zicala "Viaţǎ de câine, dom’le"
P.S. Ce aș putea spune e, cǎ unii o duc bine.
Hrana caini


2 comentarii:

pandhora spunea...

din pacate, doar unii care au sansa...cei mai multi, se descurca cum pot, daca pot...

Diana spunea...

Norocosi roscovanul si Codita. :)
Cei care sunt pe strazi... au mult de tras din pricina oamenilor... Si tot din pricina oamenilor au ajuns asa multi pe strazi... si asa de agresivi unii dintre ei...
Daaaa! Din fericire acum exista... pensiuni pentru caini (nu-s foarte multe dar sunt); exista ambulanta pentru animalute si exista taxi pentru animalute... :)
Sa ai o saptamana minunata!

Top 25

Top25.ro

Directorul meu info