Discutii ingineresti cu amicii

In plina vara cu amicul la plimbare cu masina prin oras.
El lucreaza in constructii si printre conversatiile noastre si ce-l mai aud discutand cu alti prieteni mentioneaza adesea de lucrari de amenajari  gospodaresti si ingineresti, pentru ca acestea merg mai intotdeauna, mana in mana.
Stie ca imi place sa caut diferite lucruri pe internet si imi mai da cateva ‘sarcini’ de gen. Ultima oara a fost cautarea unor date despre pompe submersibile din inox, pe care le-am gasit foarte repede. De multe ori eu citesc cam tot ce imi vine la indemana. Nu stii cand ai nevoie de anumite informatii. Datorita unor cunostinte dobandite in timp imi pot ajuta chiar si alti prieteni in diferite discutii.
Faptul ca am urmat un colegiu tehnic iar o alta prietena de-a mea - doctor inginer- ma face sa ma antrenez si mai mult in discutii, altfel decat o fac in mod curent cu altii.
Nu e deloc placut sa ai un partener de discutie si sa nu stii despre ce este vorba sau cand te trezesti ca iti arunca o ‘minge la fileu’ pe nepregatite. Unele greseli sunt inerente, ca nu zice nimeni sa ai discutii academice. Cu atat mai mult cu cat nu profesezi in domeniu. Dar, acolo, o discutie, cum se zice, sa nu zica omul ca nu prea ai trecut prin viata.
Imi place ca spatiul internautic ofera o larga varietate de modele cu imagini reprezentative, cu preturi si tot ce include o achizitionare online.
Pana, una-alta, ne mai gandim si la concediu si inevitabila plecare la mare. Cand esti angrenat in joburi, clienti, comenzi, trebuie sa le onorezi. Ca…de altfel, de unde bani si pentru distractii?
Chiar si micile afaceri necesita foarte multa munca, angajament si seriozitate.
Am auzit chiar si persoane in varsta care au incercat un alt stil de viata, retragandu-se in provincie. Un alt mediu, o alta lume. Dar si acolo, pentru a-ti asigura un trai decent, trebuie sa muncesti foarte mult si sa si investesti in gospodarii. Chiar daca pare hilar faptul ca spun de ‘mon ami’ ca este solicitat sa achizitioneze diferite materiale tehnice si discutiile noastre presarate cu acestea.

A si sa va spun de-o alta prietena cu care mai discut pe skype. Se intampla sa o sune sotul pe mobil si ii comunica telegrafic ca vine sa manance acasa si sa plece inapoi la lucru. Finalizam cat mai repede conversatia. Se vede ca ea joaca un rol important, desi adiacent, in cariera sotului.

2 comentarii:

ella fairytale spunea...

Discutiile tehnice ma depasesc, eu am fost atrasa de partea umana filozofica :)Sa ai o zi frumoasa!

CARMEN spunea...

Sunt inginer proiectant, am terminat insa Constructiile de masini, deci cu santierele si constructia de cladiri nu am nici in clin, nici in maneca, dar complexe nu am avut niciodata in discutii amicale, fie ca prietenii sunt mefici, chimisti, scriitori sau profesori. Chiar este de dorit sa poti conversa in cercul de prieteni cu "novici" in materia in care tu esti "rege"... aduce de multe ori spirit nou, creativ... Cele mai intetesante idei s-au nascut din dorinta de a obtine ceva " imposibil" pana la acel moment, idei lansate prin intrebari puse de neprofesionisti.

o zi placuta, Anca draga!

Top 25

Top25.ro

Directorul meu info