Cum te cutremuri de indolenta unora

Faptul ca weekendurile sunt presarate cu tot soiul de cutremure, atat fizice cat si sub o alta forma semantica, si populatia de pe falia seismica a Vrancei, ce e destul de violenta, a simtit totusi cutremurul, ma cutremura de-a dreptul indolenta si chiar nesimtirea unora, care trebuie sa recunosc ca sunt si din familia mea, care la o orice magnitudine ei nu simt si nu sesizeaza nimic, indiferent de scala la care se produc aceste fenomene.
Nu ca te-ai fi asteptat in asemenea situatii mai putin zguduitoare sa apelezi la servicii de urgenta, dar cand ii aud ca 'eu nu am simtit nimic' sau ca nu ar fi observat nimic si aceste lucruri sunt in forma continua, nu numai ca m-au bulversat dar chiar ma pun pe ganduri.
Ba, cat de nesimtit sa fii, sa se zguduie pamantul sub tine si sa se zgaltaie casa si sa nu simti nimic?
Poate, ma repet, dar lor li s-a intamplat de foarte multe ori ca sa nu zic de fiecare data.
Intr-adevar sunt cazuri in care esti angrenat in activitati si anumite stari in care numeroase fenomene mai putin accentuate devin insesizabile, insa cand majoritatea oamenilor simt, ceea ce inseamna o pondere a normalitatii, sa spunem, dar tu nu simti niciodata nimic atunci tind sa cred ca aceste persoane au anumite probleme chiar cu adevarat. Si nu numai de comunicare.
Poate sunt sub alte stari sau chiar nu stiu in alte emisfere transcedentale. Cat ai lua si pastile sau mai bei un paharut ceva, dar chiar dreacu sa se miste pamantul sub tine iar tu sa fii indiferent si sa nu simti nimic?
Inca din vechi timpuri in anumite scrieri sunt mentionate spaima oamenilor in fata naturii uneori violenta si brutala. Si asta de mii de ani, pe care au lasat-o in mana divinitatii.
Hai sa zicem ca nu sunt cataclisme si pentru asta sa ii multumim lui Dumnezeu, pana la urma.
Dar cum sa dezici si sa reinterpretezi sub o alta forma o realitate?
Pana la urma cred ca esti in stare de orice sa spui, sa insinuezi si sa induci. Ori nu stiu iti bati joc sau mai bine spus cred ca iti bati joc de tine insuti/insati/insine si asta chiar s-a observat, pana la urma :)

3 comentarii:

CARMEN spunea...

vaaaai ce tema ai deschis! si eu sunt una din persoanele sensibile la a sesiza miscari tectonice sau schimbari ale vremii.
De cutremure sunt scutita, de 14 ani locuiesc în Germania unde teoretic nu exista acest pericol, însa am amintirea catastrofei din 77 (in Sibiu,departe de epicentru) si cutremurele de amplitudine redusa care s-au produs pâna în 2000. Recunosc ca tare greu m-am adaptat la noua situatie :) Lucrez intr-o cladire veche situata pe bulevardul principal al orasului, la un etaj superior. De câte ori frâneaza brusc tramvaiul sau o masina de tonaj, podelele vibreaza si eu, am fost multi ani in astrfel de momente pe cunctul de a o zbughi pe usa, crezand ca e cutremur. Cum insa colegii isi vedeau impasibili mai departe de treburi, respiram adanc si incercam sa-mi revin din spaima si sa nu arat nimanui starea prin care trec. Nu m-ar fi inteles nimeni... ei nu stiu ce inseamna cutremur! In 77 eram în clasa a sasea... amintirea imi este profunda, m-a marcat pe viata.
Deasemenea, m-am prezentat de cateva ori la cabinetul medical al intreprinderii cu stari de tensiune instabila, si mi s-a spus ca in acele zile de obicei vin cu simtome asemanatoare mereu aceleasi persoane - aceste zile sunt la diferenta de o jumatate de an si eu nu cunosc niciuna din acele persoane! :) curios, nu? Medicul mi-a spus ca exista intr-adevar conditii atmosferice speciale pe care noi le percepem :)

ella fairytale spunea...

Zona noastra e ferita de cutremure, dar am simtit si eu vreo 2, sincer e o stare de panica care iti ingheata sangele in vine. Chiar daca dureaza 2 secunde sau mai mult, ti se pare o vesnicie, si stai cu teama ca poate veni o replica si mai puternica, iar la cum sunt constructiile in Romania orice e posibil.

Radu Thor spunea...

L-am simţit chiar binişor, dar n-am catadicsit să mă dau jos din pat. După ce s-a terminat, am deschis o doză de bere şi am aşteptat replicile. Evident m-a sunat mama, eu stau la 10, ea la 2. :)

Top 25

Top25.ro

Directorul meu info