Stim sa ne prezentam?

Din experienta pot spune ca intalnesti cazuri in care esti pus in situatia sa te prezinti sau ti se prezinta tie diverse persoane, si indiferent de circumstante, desi nu sunt de neglijat, conteaza foarte mult cum ne prezentam.
Intr-adevar stim si cunoastem barierele comunicarii, in cazul convorbirilor telefonice, a corespondentei scrise... E de ajuns o litera in plus in minus sau chiar diacriticele la un nume ca te fac sa bati drumurile pe la notariate sa iti refaci toate actele. Aici, deja intram in cu totul alt domeniu, mult mai amplu si profesionist, dar care deriva tot din neatentie si din felul in care ne prezentam sau ii prezentam pe altii.
Daca ai un nume care nu este atat de uzual cum ar fi Vasile, Popescu, etc. si ai un nume mai complicat si chiar de greu de pronuntat, chiar strain, in momentul in care ai o doleanta, o cerinta pe care o exprimi la primarie, la cabinete, la oficii de relatii cu publicul etc. nu iti spui pe repede-inainte numele astfel incat celuilalt sa retina doar prenumele iar numele sa fie deja rastalmacit de cine stie ce iese sau invers. Unii am observat ca sunt contrariati, ca si cum de la un telefon, cealalta persoana de la capatul 'firului' trebuie sa si stie de tine. 
E clar, in functie de problema sau de domeniul in care activeaza firma, oamenii cam isi fac idee cu ce fel de probleme vii, dar unele nume care sunt mai greoaie nu le pronunti atat de repede incat pe urma te mai si superi ca 
'I-auzi, dom'le ce a inteles si proasta aia' :))
Poti avea chiar o pronuntie mai dificila, graseiata si atunci daca stii ca ti s-a mai intamplat sa fie greu de scris, de retinut, ma pun si repet sau spun mult mai clar, concis.
Daca mi se intampla mai des si nu vroiam sa se creeze confuzii spuneam numele pe litere sau chiar il scriam.
Ce este atat de greu? De ce ar trebui sa ma stie toata lumea pe mine?
Normal, ca trebuie sa imi cunoasca si problema, dar in primul rand trebuie sa stie si cum ma cheama, cine sunt si ce problema am.
Altfel vor zice 'Aia cu traducerile' 'Aia cu impozitele' si cand ajung la ghiseu poate imi va da cu totul altceva sau nici nu va sti cine sunt, de fapt cum ma cheama.
Si asta in cel mai bun caz. :)


2 comentarii:

ella fairytale spunea...

Nici eu nu retin numele foarte bine,am o problema cu asta.:))

dordefemeie spunea...

Eu nu retin nici numele nici figurile, e jale cand ma intalnesc cu cineva care ma cunoaste foarte bine si eu habar nu am cine este :))

Top 25

Top25.ro

Directorul meu info