Realitatea si viata virtuala

Pe zi ce trece imi dau seama ca lumea virtuala a devenit pentru multi o realitate. O lume virtuala reala. E utopic dar cam asta se intampla.
De fapt, intr-un fel reflecta realitatea insa depinde cum o interpretam atat noi cat si ceilalti care ni se pot arata asa cum vor ei.
Asa ajungi sa faci pasiuni, sa ai afinitati sau intr-un alt mod sa iti faci 'prieteni'.
Aici iar este ciudat ca depinde caruia si cui vrea sa arate ca ii este prieten.
Chestiunea cu imaginea si aparenta nu e de azi de ieri. Promovarea 'imaginii' cred ca e din firea umana.
Am avut ocazia sa ma rup putin de lumea virtuala frumos asezata si incadrata in ecranul laptopului ca pe urma sa imi dau seama de realitatea sociala a unei capitale europene sarace, trista si urata.
Unde pe cea mai mare retea de socializare scoasa vreodata si care va intra in istorie vezi cele mai frumoase lucruri, locuri si viata prietenilor tai asa ti se intampla sa vezi atunci cand iesi din casa ca nu te-ai imbatat decat cu imagini.
O lume de vis desfasurata cu acordul tau bineinteles ajungand sa iti dai seama pana la urma in ce lume amarata traim si cu ce se confrunta realitatea sociala de fapt: Someri, oameni varstnici si neputinciosi, homlessi din ce in ce mai multi sau chiar lucruri pe care nu mai vrem sa le vedem in special pe cele care ni le ofera natura. Avem impresia ca suntem niste super oameni si ca am pasit cu totii pe Luna.
Si da chiar am ajuns niste lunateci. Un click mic pentru om, un pas mare pentru nebunie.
Atata vreme cat si presedintii au fost alesi virtual la ce sa te astepti pentru omenire.

3 comentarii:

coco spunea...

astea sunt vremurile pe care le traim! si bune...si rele...

ella fairytale spunea...

Ai dreptate, atat timp cat am ales presedintele online, nu stiu ce se va alege de viitorul nostru. Pupici!

Anonim spunea...

presedintele a fost ales prin vot, inca manual, fizic. A trebuit sa ne ridicam de pe canapea si sa ne ducem la biroul de vot, sa stam la coada, unii mai mult ca altii, si sa punem stampila pe o foaie. Nu l-a ales "feisbucu'" pentru noi. As fi preferat sa ma loghez online, cu codul numeric personal, sa-mi validez identitatea, apoi sa primesc un cod aleatoriu/randomizat de intrare in aplicatia de vot si sa votez online. Dar chiar si asa, tot eu, vointa si decizia mea ar fi ales, nu aplicatia.
sa nu ne ascundem dupa vorbe, nu a ales feisbucu'. feisbucu' a permis circulatia opiniilor. cum se coaguleaza opiniile in curente si cum declanseaza curentele ridicarea de pe canapea, e treaba sociologilor sa explice. :)
revenind ca articol: ati remarcat cumva ca in toate filmele in care scietatea e puternic infrmatizata, oamenii sunt robotizati, mediul in care se misca fizic este pustiu, vid, trist, minimalist pana la saracie? hehehe, incepem sa traim asa.

Top 25

Top25.ro

Directorul meu info