Cand lumea iti spune ca nu te descurci. Afla si de ce (uneori)

La primul loc de munca am vrut sa invat ca orice tanar care avea in fata un inceput de cariera.
Stiti voi ca trebuie sa fii bun la toate.
Rezolva una, rezolva si cealalta. Intretimp trebuie sa te obisnuiesti si cu colectivul. Pe atunci nu se faceau prezentari sau traininguri. Eu nu am beneficiat niciodata de astfel de situatii. Incercam sa strang din salariul minim ca sa fac cursurile sa fiu mai stapana pe mine la lucru mai ales ca atunci nu era nimeni dispus sa te invete nimic mai ales ca trimiteau si oameni in somaj. Si pe mine au reusit ulterior sa ma trimita undeva, intr-un loc frumos.
Anumite lucruri nu le puteam face cat eram de tanara si as fi putut sa fiu naiva. Oare, intreb acum ar fi trebuit in acest caz sa risc? Voi ce ziceti? :))
Ca unii zic daca nu risti nu castigi :D
Aveam atunci un sef care voia sa ajute "pe toata lumea". 
Intru in birou si gasesc un domn. Ne salutam colocvial si imi vad d-ale mele crezand ca a venit sa discute lucruri importante si parea destul de apropiat de acest sef.
Mai ies cu niste foi pe usa dupa care ulterior la intoarcere il gasesc si pe sef in spatiul de birouri si ma cheama la el.
Imi spune ca acel om vrea sa isi cumpere masina de spalat si ii trebuia un girant.
Dintr-odata m-au trecut toti nervii pamantului. De obicei cand ajungeam acasa ai mei se uitau la stirile de la ora 5 la care vedeai numai cazuri minunate, dar totodata total adevarate. Doamne daca ar mai avea arhiva sa mai vedem ce se intampla in anii aceia.
M-a rugat sa girez, ca trebuie doar sa semnez si o copie de pe buletin. Am zis ca am multe probleme si nu pot face asta.  Pentru mine omul acela era necunoscut de mine. Si in plus, nu aveam nici eu frigider nou :))) si nici masina :D Common
Seful se inroseste si se intrigase deja de refuzul meu. Cum mi-am putut permite sa refuz? El care ajuta oamenii? Imi spusese ca garanteaza pentru omul acela. 
sursa foto: http://www.philippe-devanne.fr
Si dupa bineinteles ca mi-a spus ca nu ma descurc, ce mai ca sunt o natafleata, o fraiera si nu ma descurc. Lucru pe care a inceput sa il spuna frecvent si printre lucratori.
Desi eu am avut si rezultate. Normal ca vorba lui cantarea mai mult.
Ca spun unii, mai daca ai fi bun te-ar pastra la job. Nimeni nu se dispenseaza de oameni capabili. Insa se intampla atatea chestii si muti stiu culise de genul si  n-ar trebui sa mai joace teatru. Poate ca nu se dispenseaza ei de tine si pana la urma te dezici tu de ei.
Probabil unii mai in varsta stiu ca au vazut cazuri in care girantii au ramas sa plateasca datoriile la banca celor plecati in strainatate si care nu mai puteau ei de acei oameni care au avut incredere in ei.
Acum povestesc detasat insa nu chiar fara teama. 
Pentru mine numai acel stres nu imi trebuia.
Unii vor zice, dar de ce n-ai zis atunci? Dar ce credeti ca atunci chiar de dupa '90 nu era cenzura? Credeti ca iti dadea cineva crezare sau castig de cauza? "Asta e, tie ti-a spus." "Eu stiu ce ati discutat acolo?"
Plus ca o puteai sa o patesti zdravan.
Cine stie ce ar mai fi nascocit. Asta mi-ar mai fi trebuit. 
Pentru mine a fost indeajuns raspunsul meu cinstit, corect si fara sa ii creez iluzii sau sa promit ceva de care nu ma puteam tineam in final.
That's all. 
P.S. cei care sunt de 30 de ani nu au cum sa isi dea seama de vremurile de atunci pentru ca erau de vreo 10 ani cel mai probabil in clasa cincea


3 comentarii:

Cristi spunea...

Chiar stiu un caz cand cineva a girat o persoana mai demult si a avut de tras din cauza asta. Deci poti da de necaz oricand daca nu esti prudent. :)

Personale spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Personale spunea...

Daa, si eu am auzit de mai multe persoane in cauza, s-ar putea chiar unii de prin jurul nostru,dar nu au spus.
Ca stii, cand spui,chiar daca ai vrea sa iti descarci sufletul oamenii d-abia asteapta sa rada cat de fraier ai fost.
Tu la baza avand o intentie buna

Top 25

Top25.ro

Directorul meu info